Jump to content
Sign in to follow this  
zombiphone

If you could ride your FZ anywhere, where would it be?

Recommended Posts

zombiphone
Hi guys! 
 
Been a while since I've been on this forum, but just thought I'd say hi and talk about dreamy things! I just finished hitting the very end of the road in North America in Panama just outside the Darien Gap (Trip complete with getting sniffed by a cockerspaniel for drugs at a military checkpoint. Cutest Narc ever), and am heading back stateside to regroup a bit before choosing where to take my FZ next, so it got me curious-
 
We all love riding our FZ's, but if one day you were going to ship/ride your bike anywhere in the world, what country would you want to go to and why? From my experience, it's a surprisingly capable dirt platform, too, so realistically, most anywhere is fair game! (well, assuming the country has roads traversable by, say, a subaru and not only full jeep status vehicles)
 
Personally, I'm thinking I want to do Southeast asia (Japan, thailand, etc) next, although I don't know if that might be a little TOO extreme of dirt riding in spots, haha. Riding across Russia and seeing Siberia is also pretty up there, or exploring Australia or following the Irish Road racing circuit and Moto GP Europe, and then eventually south america when I've saved up some money again so I can afford more extracurricular down there.
 
Anyone else have some bucket list spots they want to ride?
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beemer
Just off the top of my head I'm thinking Spain would be cool, especially if you go down south and ride your bike up the Rock of Gibraltar. That would be awesomely scenic, I think. Or, If one could ship their bike to Bora Bora (and be allowed to ride there) that would be the sh*t but also, tremendously expensive to stay there soooooo maybe just the main island of Tahiti.
 
 
 
Gibraltar.jpg
 
 
 
 
 
 
bora_bora_lagoon_resort.jpg
 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
faffi
Not being adventure type, I would say other than native Norway it would have to be the Swiss Alps.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zombiphone
Just off the top of my head I'm thinking Spain would be cool, especially if you go down south and ride your bike up the Rock of Gibraltar. That would be awesomely scenic, I think. Or, If one could ship their bike to Bora Bora (and be allowed to ride there) that would be the sh*t but also, tremendously expensive to stay there soooooo maybe just the main island of Tahiti. 
 
 
Gibraltar.jpg
 
 
 
 
 
 
bora_bora_lagoon_resort.jpg

I think I'd love spain, too, even if just to see Jerez and Catalunya and such.  
 
I wonder how tough it would be to get a motorcycle to a place like Bora Bora. I've never been even just on a normal vacation, but if it's anything like latin america's resorts, you could probably get one of those little 125-200cc not-quite-dirtbikes-but-not-quite-scooters to tour around there! But yeah, also if it's anything like central america, places like cancun or cabo parts of Belize or Costa Rica, etc etc etc are uncharacteristically expensive for the area, and not actually the most fantastic scenery the area has to offer, so a more modest island might be a better ride anyways. I kind of want to do it too now, haha

Share this post


Link to post
Share on other sites
jake
The Moon !
you said anywhere just saying....
 
So many places to see in the US I'm staying state side but I know a European vacation would be sweet. I know some guys that have done it and say its amazing.
 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
hobbs
The Yucatan Peninsula, or any part of South America if I couldn't be picky.
 
Brittany, France.
 
And India, starting south and working up towards the Himalayas and Tibet.
 
And riding around Oahu has been really nice, but you only need a few days and are better off to just rent.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zombiphone
The Yucatan Peninsula, or any part of South America if I couldn't be picky. 
Brittany, France.
 
And India, starting south and working up towards the Himalayas and Tibet.
 
And riding around Oahu has been really nice, but you only need a few days and are better off to just rent.
Ugh, yeah, when I finished my 49 states tour, I started looking into shipping a motorcycle to Hawaii just so I could call it an even 50, but everywhere I looked, it was more expensive to ship there than it is to ship to Europe! I'd still love to see it one day, but probably not reasonable to do it on the FZ. How are the roads there? 
 
 

Share this post


Link to post
Share on other sites
zombiphone
The Moon ! you said anywhere just saying....
 
So many places to see in the US I'm staying state side but I know a European vacation would be sweet. I know some guys that have done it and say its amazing.

The US is waaaaay more amazing than people give it credit for! I'm pretty sure you can find nearly every climate on earth in one state or another (And culture shock from west coast to east coast or anywhere vs the south makes it feel like whole other countries anyways, haha). I mean, I'd also love to see Europe, but the US is definitely not disappointing
  • Like 3

Share this post


Link to post
Share on other sites
hobbs
The Yucatan Peninsula, or any part of South America if I couldn't be picky. 
Brittany, France.
 
And India, starting south and working up towards the Himalayas and Tibet.
 
And riding around Oahu has been really nice, but you only need a few days and are better off to just rent.
Ugh, yeah, when I finished my 49 states tour, I started looking into shipping a motorcycle to Hawaii just so I could call it an even 50, but everywhere I looked, it was more expensive to ship there than it is to ship to Europe! I'd still love to see it one day, but probably not reasonable to do it on the FZ. How are the roads there? 
 

 
 
There are some really nice routes @liv2ride gave me a grand tour of some great areas and I had 3 other days I just went wherever I could.
 
Early mornings are best, it gets pretty congested at times and the UV index is in the upper levels. Lots of international (bad) drivers and tourists.
 
Pali highway, any of the coastal highways (all 2 of em) and some really twisty roads throughout the mountains and residential neighborhoods. Green, slippery plant material grows in the shade of mountain roads and you have buses that use these same roads. It can be perilous, but I'm alive.
 
Road conditions are so-so. A lot of patches, cracks and potholes in places. It's mostly about the scenery and if you find yourself in the right place at the right time, you can be a bit less cautious. Also, rain comes and goes in an instant on the windward side and in the ridges and valleys.
 
I can give you the contact info for a friend who runs a rental outfit if you find yourself out here, you'll be treated like Ohana. (family)

Share this post


Link to post
Share on other sites
jake
The Moon ! you said anywhere just saying....
 
So many places to see in the US I'm staying state side but I know a European vacation would be sweet. I know some guys that have done it and say its amazing.

The US is waaaaay more amazing than people give it credit for! I'm pretty sure you can find nearly every climate on earth in one state or another (And culture shock from west coast to east coast or anywhere vs the south makes it feel like whole other countries anyways, haha). I mean, I'd also love to see Europe, but the US is definitely not disappointing
 
Yeah I've been around and I agree. Yellowstone would be one I want to do on a bike you could hit up a few National parks in that area but Yellow stone is so far my favorite National Park of course you would be a easy snack for the animals on a bike lol
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dmoney
Definitely Europe. South coast of France, Stelvio and lake Como in Italy. Germany, Switzerland......just everywhere. I've been wanting to do that for years. Even before i had this bike haha
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
zombiphone
Definitely Europe. South coast of France, Stelvio and lake Como in Italy. Germany, Switzerland......just everywhere. I've been wanting to do that for years. Even before i had this bike haha
What's stopping you? I'll meet you there, and we'll ride, haha!

Share this post


Link to post
Share on other sites
c0al67
everyone's goals are so big, I just wanna go to the track and the dragon a few more times this year lol. 3 days in the deals gap area is an amazing stress relief.
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
Beemer
The US is waaaaay more amazing than people give it credit for! I'm pretty sure you can find nearly every climate on earth in one state or another (And culture shock from west coast to east coast or anywhere vs the south makes it feel like whole other countries anyways, haha). I mean, I'd also love to see Europe, but the US is definitely not disappointing
Yeah I've been around and I agree. Yellowstone would be one I want to do on a bike you could hit up a few National parks in that area but Yellow stone is so far my favorite National Park of course you would be a easy snack for the animals on a bike lol
Would being Cap'n Crunch be such a bad thing? Ha! 
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites
dmoney
Definitely Europe. South coast of France, Stelvio and lake Como in Italy. Germany, Switzerland......just everywhere. I've been wanting to do that for years. Even before i had this bike haha
What's stopping you? I'll meet you there, and we'll ride, haha!
 
 
Hahahaha well thats all the convincing i needed. On a serious note, if any of you crazy kids makes your way to Western Australia let me know. I'll definitely be more than happy to take you out to a few cool areas around here
  • Like 1

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  


×

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.